Biblioteka Miejska w Łodzi zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Biuletyn Informacji Publicznej Miejskiej Biblioteki w Łodzi.
- Data publikacji strony internetowej:
- Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Treści niedostępne
- Nie wszystkie dokumenty są obsługiwane przez czytniki tekstu.
Wyłączenia
- Część z nieobsługiwanych dokumentów została udostępniona przed wejściem ustawy w życie.
Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności
- Deklarację sporządzono dnia: 2020-09
- Deklarację została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia: 2022-05
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
- Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada: .
- E-mail: sekretariat@biblioteka.lodz.pl
- Telefon: 571 553 080
Każdy ma prawo:
- zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.
Żądanie musi zawierać:
- dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
- wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
- wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.
Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.
Skargi i odwołania
Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:
- Organ nadzorujący: Dyrektor Biblioteki Miejskiej w Łodzi
- Adres: Biblioteka Miejska w Łodzi
pl. Wolności 4
91-415 Łódź - E-mail: sekretariat@biblioteka.lodz.pl
- Telefon: 571 553 080
Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Informacje dodatkowe
Ułatwienia
Menu dostępności na stronie posiada:
-nawigację klawiaturowa
-regulacje kontrastu
-powiększanie tekstu
-zatrzymywanie animacji
-zmiany wielkości kursora
-czytnik strony
-podświetlanie linków
-zwiększanie odstępu pomiędzy literami
-zmianę kroju czcionki na przyjazną dla dyslektyków
-podpowiedzi
-wyświetla strukturę strony
-wyłącza "Menu Dostępności"
-jednoczesne wciśnięcie przycisków ctrl oraz u - włącza "Menu Dostępności