Deklaracja dostępności

Biblioteka Miejska w Łodzi zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Biuletyn Informacji Publicznej Miejskiej Biblioteki w Łodzi.

  • Data publikacji strony internetowej: 
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji: 

Status pod względem zgodności z ustawą

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.

Treści niedostępne

  • Nie wszystkie dokumenty są obsługiwane przez czytniki tekstu.

Wyłączenia

  • Część z nieobsługiwanych dokumentów została udostępniona przed wejściem ustawy w życie. 

Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności

  • Deklarację sporządzono dnia: 2020-09
  • Deklarację została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia: 2022-05

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.

 

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

  • Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada: .
  • E-mail: sekretariat@biblioteka.lodz.pl
  • Telefon: 571 553 080

Każdy ma prawo:

  • zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
  • zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
  • wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.

Żądanie musi zawierać:

  • dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
  • wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
  • wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.

Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.

Skargi i odwołania

Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:

  • Organ nadzorujący: Dyrektor Biblioteki Miejskiej w Łodzi
  • Adres: Biblioteka Miejska w Łodzi
    pl. Wolności 4
    91-415 Łódź
  • E-mail: sekretariat@biblioteka.lodz.pl
  • Telefon: 571 553 080

Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Informacje dodatkowe

Ułatwienia

Menu dostępności na stronie  posiada:

-nawigację klawiaturowa
-regulacje kontrastu
-powiększanie tekstu
-zatrzymywanie animacji
-zmiany wielkości kursora
-czytnik strony
-podświetlanie linków
-zwiększanie odstępu pomiędzy literami
-zmianę kroju czcionki na przyjazną dla dyslektyków
-podpowiedzi
-wyświetla strukturę strony
-wyłącza "Menu Dostępności"
-jednoczesne wciśnięcie przycisków ctrl oraz u - włącza "Menu Dostępności

Używamy cookies w celach funkcjonalnych, aby ułatwić użytkownikom korzystanie z witryny. Dowiedz się więcej o cookies.